torsdagen den 16:e december 2010

Där ingen trodde att någon kunde bo!

Som liten var vi i familjen ofta på bilsemester i Norge.
Jag var jätterädd när vi åkte på serpentinvägar och för
getterna(!), det har vi minsann på film. Men de avlägset
belägna gårdarna som man kunde se på sluttningarna vid
fjordarna fascinerade mig oerhört och satte igång min fantasi.
Därför är jag också omåttligt förtjust i det norska tv-programmet
Där ingen trodde att någon kunde bo. Tydligen delar jag den
förtjusningen med många andra för nästan en miljon svenskar
följde serien när den visades på tv.
Min lycka blev därför ofattbar
när det kom ut en bok som
heter precis som programmet
Där ingen trodde att någon kunde
bo skriven av Oddgeir Bruaset.
Min förväntan över boken
infriades storligen för det är en
otroligt vacker bok med helt
underbara fotografier och
mycket intressant text.
Verkligen en bok som det är
en ren njutning att bläddra sakta
i och som man gärna kommer
tillbaka till flera gånger!
Boken gjorde att jag också upptäckte att man genom
att gå in på http://www.nrk.no/ kan se tv-programmen
från alla säsonger. Jag har redan betat av två säsonger
och okej, det är på norska så allt förstår jag inte,
men de underbara vyerna behöver ingen textremsa!

1 kommentar:

Kristin sa...

Vilket bra sätt att drömma sig bort till andra spännande platser!